Skip to Main Content »

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for iDeluxe.dk for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.

www.ideluxe.dk er ejet af:
eBiss ApS
Svejsegangen 4
2690 Karlslunde
CVR: 29799830

1. Køb hos iDeluxe.dk

Købet gælder i det øjeblik du som kunde modtager en faktura fra ideluxe.dk

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos ideluxe.dk grossister.

2. Priser og kontrakter

Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

3. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. Afbestilling

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail salg@ideluxe.dk med mærket "Afbestilling". Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling" indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

5. Ordrebekræftelse

ideluxe.dk opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

6. Betaling

De mulige betalingsmåder er som minimum:

  • Dankort
  • VisaDankort
  • eDankort
  • Efter aftale (kun erhverv)

Betalingsmåde ´EFTER AFTALE´ kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med ideluxe.dk.

7. Fortrydelsesret

Fuld returret - Fortryder du dit køb giver ideluxe.dk fuld returret. Varen skal dog returneres i original emballage og i ubrugt og ubeskadiget stand. Byttemærker må ikke være fjernet eller beskadiget, hvis det er brudt bortfalder returretten. Dette skal ske senest 14 dage efter modtagelse hos kunden. Varer der returneres skal ledsages af original faktura og leveres uden omkostninger for ideluxe.dk.

Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises af ideluxe.dk. Ved returhandel tilbagebetales beløbet via konto til kunden indenfor 14 dage. Du kan også bytte til anden vare, her er proceduren den samme: send retur, vedlagt seddel med hvad du ønsker i stedet.

BEMÆRK! Der ydes ingen fortrydelsesret på varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov, såfremt fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt. Fremstillingen eller tilpasningen påbegyndes ved ordremodtagelsen og fortrydelsesretten bortfalder derfor.

8. Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses her. Der er IKKE reklamationsret på fejl eller mangler opstået EFTER varen har været i brug - ifølge købeloven.

Varer med bijouteri såsom knapper med perler & krystaller, sten, nitter og andet, skal behandles som bijouteri og der gives ingen bytteret ved forkert vask. Varer med Bijouteri skal efterset således at fatninger etc er intakte. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. ideluxe.dk kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af ideluxe.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

9. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles ideluxe.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til ideluxe.dk´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af ideluxe.dk

10. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til ideluxe.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et gebyr på 200 kr. ideluxe.dk forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

11. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til ideluxe.dk skal være forsvarligt indpakket. Ved returnering af beklædning skal denne være forsvarligt indpakket. Skønhedsprdokter skal være i original ubrudt emballage når de sendes tilbage og må kun sendes i hard box kasser ej konvolutter eller maxibreve. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. ideluxe.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Shop.domæne.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Alle produkter, der modtages fra ideluxe.dk indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af Deres rettigheder.

12. Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler ideluxe.d, at De retter henvendelse til salg@ideluxe.dk.

13. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en en hustand registreret som firma (firma=erhvervskunde eller institution).

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Shop.domæne.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.

1. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
2. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.

Seneste Nyheder
Nyheder i shoppen til sommer er fra Uldahl - I kan godt glæde jer. Vi får nogle rå skindjakker med masser detaljer og fine pelsveste m.m.
Mode Guide
Vores indtryk fra modemessen var, at der kommer rigtig meget pels, skindjakker kombineret med rå jeans eller klassiske bukser og løse overdele.
Retur Varer
Hos iDeLuxe kan du returnere eventuelle fejlkøb på flere måder
Kontakt os
  • Adresse :Svejsegangen 4 DK-2690 Karlslunde
  • Kundeservice : 77347904 Fax 77347901
  • CVR : 29799830
  • Bank Reg: 0575 konto 3531232801
  • eMail: salg@ideluxe.dk

Du er her: